close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

רכישת דירה חדשה מקבלן- טיפים והמלצות חשובות

מערכת שורשא כסליו, תשעז01/12/2016

רכישת דירה חדשה מקבלן היא שדרוג לאיכות החיים שלכם. אך עם זאת, חשוב לשים לב לכל הפרטים הקטנים על מנת לא לשלם יותר מהנחוץ

תגיות:

כל אחד היה רוצה לקבל דירה חדשה ומתוקתקת, עם המרפסת המושלמת, המטבח המשודרג והסלון העצום עם הנוף לים. לכן אם הצלחתם למצוא דירה שתעמוד בתקציב שלכם, תהיה בעלת כל המאפיינים שחשובים לכם ובנוסף לכל אלו גם תהיה חדשה, אין ספק כי זכיתם. אך לפני שאתם מתחילים לתכנן איזה סוג של וילונות לתלות בסלון ואיזה ריהוט לקנות לחדר השינה, חשוב שתדעו את כל השלבים שיש לעבור כאשר קונים דירה חדשה מקבלן.

דברים שחשוב לבצע כאשר רוכשים דירה חדשה מקבלן

דבר ראשון, אל תשכחו לעולם לעשות זיכרון דברים. מדובר למעשה בחוזה לכל דבר ועניין, שלרוב מחייב אתכם להפקיד פיקדון מסוים לצורך הצהרת כוונות. בדרך כלל, אתם תתבקשו לחתום על זיכרון דברים כבר במשרד המכירות, כאשר מדובר על פיקדון בסכום של 10,000 – 40,000 ₪. שימו לב כי רשום בצורה מפורשת כי במקרה של מחלוקות משפטיות או הרצון שלכם לסגת מההחלטה לרכוש את הדירה בפרק זמין סביר מרגע החתימה, תקבלו חזרה את דמי הפיקדון במלואם.

כמו כן, תוודאו כי קיים סעיף המבטיח כי דמי הפיקדון יתקזזו עם הסכום שתצטרכו לשלם על הדירה. דבר נוסף שכדאי לבדוק הוא את הקבלן עצמו. תבדקו כי הוא אכן רשום בפנקס הקבלנים ויש לו את הסיווג המתאים לבניית הפרויקט המדובר. תוודאו כי יש לו את הזכאות לבנות על הקרקע המדוברת, כדי להימנע ממפח נפש עתידי. נקודה חשובה נוספת היא המפרט הטכני, כלומר מה בעצם אתם מקבלים בתמורה לכסף שלכם? זוהי הנקודה החשובה ביותר במשא ומתן שאותו תנהלו מול הקבלן, תנסו לדרוש מזגנים, נקודות חשמל נוספות, פרגולה למרפסת ועוד.

אילו הוצאות נלוות לרכישת דירה?

רוב האנשים לא יודעים כי מעבר לתשלום על הדירה עצמה, קיימות לא מעט הוצאות נוספות שבדרך כלל אינן נלקחות בחשבון. למשל מס רכישה הוא מס שאותו תצטרכו לשלם בתוך 50 יום מרכישת הדירה שלכם. גובה המס תלוי במספר קריטריונים, כגון מחיר הדירה, כמות הדירות הקיימת ברשותכם ועוד. בנוסף לכם, עליכם לחבר את הדירה לחברת החשמל, המים והגז, מדובר בתוספת של כמה אלפי שקלים. ניתן להגיע בזמן המשא והמתן עם הקבלן להסכם כי הדירה תגיע אליכם כבר מחוברת לכל הרשויות, ובכך למעשה תחסכו כמה אלפי שקלים. נקודה נוספת הניתנת למשא ומתן מול הקבלן היא שכר טרחה לעורך דין של הקבלן. לרוב הקבלן מבקש 1.5 אחוז מסכום הדירה כתשלום עבור העורך דין שלו. אינכם חייבים לשלם זאת, היות ועורך הדין הזה אינו מייצג אתכם בשום שלב ואינו דואג לאף אינטרס שלכם.

לסיכום, רכישת דירה חדשה מקבלן היא הזדמנות מצוינת לשדרג את איכות החיים שלכם וליהנות מדירה חדישה ומודרנית. אך עם זאת, חשוב לשים לב לכל הפרטים הקטנים על מנת לא לשלם יותר מהנחוץ.

המאמר נכתב על ידי צוות פורטל הנדל"ן סטיקר – מידע על פרויקטים חדשים ונדלן להשקעה.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה